LCAP ACTIVITY IN 2016-17

New Family Engagement Director Estela Jimenez conducted LCAP informational meetings at each school site, giving parents and community members an opportunity to express opinions using a computer survey form.  The results of these surveys has NOT been shared with the public on the District website.  There have been no district-wide meetings to further discuss LCAP suggestions and begin making decisions incorporating stakeholder input.  If meetings have been held at school sites to provide for teacher/school staff input, this has not been made public either.  Next steps in planning may be scheduled early in 2017 after Winter Break?  [Call  (559) 386 1369 or 559-386-9083 for information]

 

Draft LCAP and Budget Hearing was held on June 11, 2015 @ 6 p.m.

Stakeholder Engagement

 

The word “engagement” is used to talk about students in classrooms as well as parents in decision-making processes.  It means that they are actively involved and interested, attentive, and producing work that reflects the 4 Cs of Critical Thinking, Communication, Collaboration, and Creativity.  This is what we need to see during LCAP planning with all of our community stakeholders.

 

In school, teachers announce a clear lesson purpose, so that students know what they will learn about and what they should be able to do.  Parents at an LCAP meeting need a short presentation with helpful materials so that they understand what the LCAP is about, and then must be given plenty of time to talk with one another and suggest improvements in all eight CA State priority areas.

 

Teachers encourage students to think deeply and struggle to find good answers and creative solutions.  LCAP meeting facilitators need to be neutral, trained individuals who can ask probing questions to help participants come up with reflective answers to problems.  Attendees should most definitely not be “steered” to discuss only a few superficial aspects of their children’s school experience.

 

The same best practices for classroom learning must certainly be followed in public LCAP meetings so that stakeholders are authentically engaged as full partners in decision-making.

 

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PARTICIPACIÓN DE LOS PADRES

La palabra "compromiso" se utiliza para hablar de los estudiantes en las aulas, así como a los padres en los procesos de toma de decisiones. Significa que están activamente involucrados e interesados, atento, y la producción de trabajo que refleja las 4 C de pensamiento crítico, la comunicación, colaboración y creatividad. Esto es lo que tenemos que ver durante LCAP planificación con todos nuestros grupos de interés de la comunidad.

 

En la escuela, los maestros anuncian un propósito claro lección, por lo que los estudiantes saben lo que van a aprender y lo que deberían ser capaces de hacer. Los padres en una reunión LCAP necesitan una breve presentación con materiales útiles para que entiendan lo que la LCAP se trata, y luego se debe dar un montón de tiempo para hablar unos con otros y sugerir mejoras en las ocho áreas prioritarias del Estado CA.

 

Los maestros animan a los estudiantes a pensar profundamente y luchar para encontrar buenas respuestas y soluciones creativas. Facilitadores de la reunión LCAP deben ser, individuos entrenados neutrales que pueden hacer preguntas de sondeo para ayudar a los participantes vienen con respuestas reflexivas a los problemas. Los asistentes lo más definitivamente no deben ser "desviaron" para discutir sólo unos pocos aspectos superficiales de la experiencia escolar de sus hijos.

 

Las mismas las mejores prácticas para el aprendizaje en clase sin duda se deben seguir en las reuniones públicas LCAP para que los interesados ​​están auténticamente comprometidos como socios de pleno derecho en la toma de decisiones.

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BEFORE YOU COME:  Here is some online help for you, to provide more information and aid you in asking questions and making suggestions.

Go online to ed100.org

 

This is a California PTA website that tells you about LCAP and the eight areas you will want to discuss:

 

http://downloads.capta.org/edu/e-school-finance/LCAPQuickGuides_CompletePacket_SP.pdf 

(Spanish)

http://downloads.capta.org/edu/e-school-finance/LCAPQuickGuides_CompletePacket.pdf   (English)

 

The California PTA organization has done a wonderful job of putting together a great number of parent resources on their web pages.  These are available in Spanish and other languages spoken in our state.  Please take some time to look at these -- you will be glad you did!

 

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2015 LCAP Meetings Held

 

Avenal Elementary School -- February 10 at 6 p.m.

Avenal High School -- February 17 at 6 p.m.

Reef-Sunset Middle School -- February 23 at 6 p.m.

Kettleman City Elementary -- March 3 at 6 p.m.

Tamarack Elementary -- March 11 at 6 p.m.

LCAP Meeting at Tamarack Elementary

An LCAP planning meeting was held on March 11 in the Tamarack cafeteria.  There were around 20 parents attending, one other community member, plus the school principal, a teacher, and a school employee as interpreter.  Children were offered movies in the school library to free parents for active participation in discussions.

 

Principal Judy Horn gave a brief overview of LCAP actions taken so far in the 2014-15 school year, and then used California PTA materials to promote thinking about the Eight State Priority Areas for which school districts, with parent and community input, must establish goals and actions.  Ms. Horn answered questions posed in the materials, and encouraged parents to discuss each priority area with others sitting at their table.  She then distributed a brief survey which listed a number of items that the school/district might specifically choose to target, and asked them to circle five of these.  Parents were also encouraged to write down their comments, suggestions, and concerns.  The meeting lasted about one-and-one half hours, giving participants time to consider each priority area briefly.

 

LCAP Reunión en Tamarack Primaria

Una reunión de planificación LCAP se celebró el 11 de marzo en la cafetería Tamarack. Había alrededor de 20 padres que asisten, otro miembro de la comunidad, más el director de la escuela, un profesor y un empleado de la escuela como intérprete. Los niños se ofrecieron películas en la biblioteca de la escuela a los padres por su participación activa en los debates.

 

Principal Judy Horn hizo una breve reseña de las acciones LCAP tomado hasta ahora en el año escolar 2014-15 y, a continuación, utiliza materiales de la PTA de California para promover pensando en las ocho áreas prioritarias del Estado para que los distritos escolares, con los padres y la comunidad, deben establecer metas y acciones. Sra Horn respondió a las preguntas planteadas en los materiales, y animó a los padres a discutir cada área prioritaria con otros sentados en su mesa. Luego distribuyó una breve encuesta que enumeró una serie de artículos que la escuela / distrito puede elegir específicamente para apuntar, y les pidió que la vuelta cinco de ellos. También se recomienda a los padres que escriban sus comentarios, sugerencias e inquietudes. La reunión duró aproximadamente una hora-y-uno medio, dando a los participantes tiempo para considerar cada área prioritaria brevemente.

 

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LCAP Meeting at Kettleman City

The fourth public LCAP planning meeting was held in the Kettleman City Elementary School cafeteria on March 3 at 6 p.m.  Attendance was very small:  2 parents, 3 school administrators, 1 teacher (as translator), 2 high school students (as helpers), 2 elementary school students (with parents), one Avenal community member, and one Board member (this is the first time a school board member has attended an LCAP public meeting this year.)  

 

It is glaringly obvious that Parent Engagement needs to be a primary focus of the District's LCAP!

One of the required Eight State Priorities for LCAP accountability is that school districts get input from parents, students, and other stakeholders in developing their LCAPs.  (Ed Code 52060g)

 

[Please go to the page PARTICIPATE for some ideas on stakeholder engagement.]

 

There was excellent discussion amongst those present concerning the eight State Priorities, using PTA materials designed for guiding stakeholder conversations and planning.  Attendees spent about two hours sharing ideas and suggestions.

 

Not content to simply accept the disappointingly low attendance at this one meeting, they made plans to provide other opportunities this month to reach out to the school community, getting teachers and students involved.  More news on this will follow -- watch this website and school calendars!

 

Kettleman City will challenge other RSUSD schools to equal or exceed the participation that they achieve in the coming weeks!  So, let's use all of the suggestions and find other creative ways to make sure that all parents, student, and teachers are actively involved in updating the 2015-16 LCAP!

 

LCAP Reunión en Kettleman City

La cuarta reunión de planificación LCAP pública tuvo lugar en la cafetería de la Escuela Primaria de Kettleman City el 3 de marzo a las 6 pm La asistencia fue muy pequeño: 2 padres, 3 administradores escolares, 1 profesor (como traductor), 2 estudiantes de secundaria (como ayudantes), 2 estudiantes de primaria (con los padres), un miembro de la comunidad Avenal, y un miembro del Consejo (esta es la primera vez que un miembro del consejo escolar ha asistido a una reunión pública LCAP).

 

Se salta a la vista que la participación de los padres tiene que ser un objetivo principal de LCAP del Distrito!

Una de las ocho prioridades del Estado es requerido para LCAP rendición de cuentas es que los distritos escolares reciben aportes de los padres, estudiantes y otros interesados ​​en el desarrollo de sus LCAP. (Código de Ed 52060g)

 

[Por favor, vaya a la página PARTICIPAR algunas ideas sobre la participación de las partes interesadas.]

 

Hubo una excelente discusión entre los presentes acerca de las ocho prioridades del Estado, utilizando materiales de la PTA diseñados para guiar las conversaciones de las partes interesadas y la planificación. Los asistentes pasaron cerca de dos horas el intercambio de ideas y sugerencias.

 

No contento con simplemente aceptar la decepcionantemente baja asistencia a este encuentro, hicieron planes para ofrecer otras oportunidades este mes para llegar a la comunidad escolar, conseguir que los profesores y estudiantes involucrados. Más noticias sobre la iniciativa se extienda - ver este sitio y de la escuela calendarios!

 

Kettleman City desafiará a otras escuelas RSUSD para igualar o superar la participación que puedan lograr en las próximas semanas! Así que, vamos a usar todas las sugerencias y encontrar otras maneras creativas para asegurarse de que todos los padres, estudiantes y maestros participan activamente en la actualización de la LCAP 2015-16!

 

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LCAP Meeting at RSMS

The third LCAP meeting was held February 23 at Reef-Sunset Middle School.  Attendance was 14-15 adults, most of them arriving after the start time -- perhaps 6 p.m. is not the best meeting time for many families?

 

The meeting was conducted by Dr. East and the two RSMS administrators.  Quite a lot of information was given out, but little stakeholder input was received.  It seems much easier for school leaders to “tell” than to “listen.”

 

After all of the “telling” there were a few questions, and the tone of the evening was casual and friendly.  An opportunity was given for attendees to respond to a very simple survey that offered choices of some areas in which the district could increase activity. 

 

However, the kinds of specific activity needed to improve schools in the eight CA State priority areas was not discussed.  Parents were given PTA handouts explaining these categories – there just wasn’t any time set aside for parents to discuss these in small work groups.  Avenal Elementary did a better job of this, with table groups who had discussion leaders to assist them.

 

Principal Guerrero talked about the changes he is planning for next year at the middle school, which include new student expectations as well as additional opportunities for sports and elective classes.

 

What is needed now is another meeting devoted to the purpose of actually promoting thoughtful parent discussion of the State priorities for the LCAP and the best use of school funding to bring about the kind of education they want for their children.

WILL THIS MEETING HAPPEN?

 

Reunión LCAP en RSMS

La tercera reunión LCAP se celebró 23 de febrero en Reef-Sunset Middle School. La asistencia fue de 14 a 15 adultos, la mayoría de ellos que lleguen después de la hora de inicio - quizás 18:00 no es el mejor momento de encuentro para muchas familias?

 

La reunión se llevó a cabo por el Dr. East y los dos RSMS administradores. Se le dio a un buen montón de información, pero no se recibió poca participación de las partes interesadas. Parece mucho más fácil para los líderes escolares a "dicen" que a "escuchar".

 

Después de todo de la "diciendo" hubo algunas preguntas, y el tono de la noche fue informal y agradable. Una oportunidad se le dio a los asistentes para responder a una encuesta muy simple que ofrece opciones de algunas áreas en las que el distrito podría aumentar la actividad.

 

Sin embargo, no se discutió el tipo de actividad específica que se necesita para mejorar las escuelas en las ocho áreas prioritarias CA Estado. Los padres recibieron folletos PTA que explican estas categorías - simplemente no había ningún tiempo destinado a los padres para discutir éstas en pequeños grupos de trabajo. Avenal Primaria hizo un mejor trabajo de esta, con los grupos de mesa que tenían los líderes de discusión para ayudarles.

 

Principal Guerrero habló sobre los cambios que está planeando para el próximo año en la escuela intermedia, que incluyen nuevas expectativas de los estudiantes, así como oportunidades adicionales para los deportes y clases electivas.

 

Lo que se necesita ahora es otra reunión dedicada a la finalidad de favorecer de hecho discusión padre reflexivo de las prioridades del Estado para la LCAP y el mejor uso de los fondos escolares para llevar a cabo el tipo de educación que quieren para sus hijos.

SUCEDERÁ ESTA REUNIÓN?

 

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LCAP Meeting at Avenal High School

The second LCAP public meeting was held on February 17 at Avenal High School.  Turnout was very small -- only seven people came.  This is really not surprising because minimal effort was made to inform and encourage parents to come.  The high school principal commented that parents are not interested in these meetings, and their absence  proves that they are happy with things just as they are.  Do you believe this?

 

Meetings that are scheduled on the same evening as ball games and other meetings, and are not well advertised by multiple means in a timely manner, are less likely to attract a good turnout.  There are many ways that schools can announce important meetings to catch the attention of families, and to make it easier for them to participate.  The CA Department of Education has even published a "Family Engagement Framework" to help schools authentically engage parents in their children's education and make them active partners in decision-making.  Parent engagement is one of the 8 State Priorities.

 

Why are these ideas not being used in planning our district LCAP meetings?

 

LCAP Reunión en Avenal High School 

La segunda reunión pública LCAP se celebró el 17 de febrero en Avenal High School secundaria. La participación fue muy pequeña - sólo 7 personas salieron. Esto no es realmente sorprendente, ya que se hizo un esfuerzo mínimo para informar y animar a los padres a venir. El director de la escuela, comentó que los padres no están interesados ​​en estas reuniones, y su ausencia demuestra que están contentos con las cosas tal como son. ¿Crees esto?

 

Las reuniones que se programan en la misma noche en que los juegos de pelota y otras reuniones, y no están bien anunciados por múltiples medios en tiempo y forma, tienen menos probabilidades de atraer a un buen número de asistentes. Hay muchas maneras de que las escuelas puedan anunciar reuniones importantes para captar la atención de las familias, y para que sea más fácil para ellos participar. El Departamento de Educación de CA incluso ha publicado un "compromiso Marco Familia" para ayudar a las escuelas auténticamente involucran a los padres en la educación de sus hijos y hacerlos socios activos en la toma de decisiones. Participación de los padres es una de las 8 prioridades del Estado.

 

¿Por qué no estas ideas están utilizando en la planificación de nuestras reuniones LCAP distrito?

 

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LCAP Meeting at Avenal Elementary

The first of this year's LCAP public meetings was held on February 10 at Avenal Elementary School.  There was only a moderate turnout, due to the fact that the meeting was not well noticed.  Flyers and phone calls to parents were not started until the day of the meeting.   The only advance notice was on the school sign.  This did not send the message to the community that their presence was wanted and important. There was no notice or article in the Chimes News.

 

(Child care was not provided, nor were refreshments offered.)

 

The meeting began with an overview of LCFF/LCAP, then particpants broke up into table groups to talk about the eight priority areas that the LCAP must cover.  Translation and group guidance was provided for each group.

 

During the meeting, a brief paper "survey" was taken, listing some areas in which parents may feel the school district should focus more resources.  Areas of concern that were NOT included on this list were:  student discipline, health & social support services, two-way communication with the community, and providing a broad course of study for all students.

 

La primera de las reuniones públicas LCAP de este año se celebró el 10 de febrero en la Escuela Primaria Avenal. Sólo había una participación moderada, debido al hecho de que la reunión no fue bien notó. Volantes y llamadas telefónicas a los padres no se iniciaron hasta el día de la reunión. La única comunicación previa estaba en la muestra de la escuela. Esto no envió el mensaje a la comunidad que su presencia era buscado e importante. No hubo aviso o artículo en el Chimes Noticias.

 

(No se provee cuidado de niños, ni se ofreció un refrigerio.)

 

La reunión comenzó con una visión general de LCFF / LCAP, entonces particpants se dividieron en grupos de mesa para hablar de las ocho áreas prioritarias que la LCAP debe cubrir. Se proporcionó orientación Traducción y grupo para cada grupo.

 

Durante la reunión, un documento breve "encuesta" fue tomada, enumerando algunas áreas en las que los padres pueden sentir el distrito escolar debe enfocar más recursos. Las áreas de preocupación que no se incluyeron en esta lista fueron: la disciplina del estudiante, servicios de salud y de apoyo social, la comunicación bidireccional con la comunidad, y proporcionar un amplio programa de estudios para todos los estudiantes.

 

LCAP planning meetings are open to all parents, students, and community members.  Your voice needs to be heard, so please try to attend at least the meetings at the schools in which your children are enrolled.

 

A Public Hearing must be held before the school board votes to approve any tentative draft LCAP proposal.  BE at this Hearing and at the regular Board Meeting when the LCAP and 2015-2016 Budget are approved!  Speak up!

 

 

 

 

 

 

AUTHENTIC STAKEHOLDER ENGAGEMENT?

 A Draft LCAP and Budget Public Hearing is scheduled for Tuesday, June 7, 2016 at 5:30 in the District Board Room.  This revision of the 2015-16 LCAP has NOT been distributed to school staff and the public yet!  Community and student input has NOT been shared.  Staff input shared has apparently been merely a list of 15 items that teachers were presented and asked to "prioritize."  Parent "consultation" has only been reported as "Trends"  THIS IS FAR FROM THE AUTHENTIC STATEHOLDER ENGAGEMENT REQUIRED/ENVISIONED BY LCFF/LCAP LEGISLATION!  Why has district administrative "leadership" NOT genuinely collaborated with all STAKEHOLDERS AS FULL PARTNERS in revising/updating the LCAP for the coming school year???? 

IAn "LCAP ADVISORY MEETING" (combined  with Curriculum and Instruction Committee) was scheduled on Tuesday, December 15th (2015) at 3:30 pm at the District Office.  YOU need to attend meetings to help guide the ongoing LCAP planning process.  The LCAP MEETING scheduled at Tamarack was cancelled, and opportunities for stakeholder input have been VERY LIMITED!

 

 These meetings are your opportunity to help make important decisions about your child's education, and how your tax dollars will be spent.  PLEASE COME and BE HEARD!